“Europa. Best Belangrijk.” Met deze slagzin start het ministerie van Buitenlandse Zaken in maart een meerjarige campagne om de Nederlandse burger bewust te maken van het belang van de Europese Unie (EU). Het betreft een Rijksbrede publiekscampagne.
De campagne zal zich in het bijzonder richten op de populaire media om op deze manier het brede publiek te bereiken.
Dat wordt weer mens-erger-je-nieten.
De campagne loopt van maart 2004 tot eind 2006.
Waarom zo lang? Eerder schrijft men:
De campagne sluit aan bij de activiteiten van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties ter bevordering van de opkomst bij de Europese verkiezingen in juni 2004.Tevens haakt de campagne aan bij de toetreding van de nieuwe lidstaten tot de EU (1 mei a.s.) en het Nederlands Voorzitterschap van de EU in de tweede helft van dit jaar.
In 2004 is met de totale campagne ruim twee miljoen euro en in de opvolgende jaren elk ca. € 1,2 miljoen gemoeid. bron
Vier komma vier miljoen euro. Europa, best wel zonde van het geld.
zondag, januari 25, 2004
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten