donderdag, januari 06, 2005

In het land der blinden is één-oog koning

Met regelmaat haal ik hier een stukje nu.nl aan. Omdat nu.nl nu eenmaal de beste internet nieuwssite is. Nieuws.nl komt in de buurt, die zijn vaak iets sneller met een update maar bieden veel minder nieuws, (nog) geen volwaardig alternatief dus. En dat is nu net waar ik behoefte aan heb: een alternatief voor nu.nl. Waarom? Omdat nu.nl sinds een tijdje uitgebreid is met een reageer mogelijkheid via (ongetwijfeld een dochter) stand.nl. Een soort vrije meningsuiting. Een beetje fok-achtig. Waardoor berichten nu meer en meer voorzien zijn van puberaal gebrul en gebrabbel. (zie hier bijvoorbeeld)
Ik zit daar niet op te wachten, reageren doe ik hier wel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ook ik stoor me ernstig aan de infantiele, en steeds vaker ook rascistische en discriminerende berichten die geplaats worden onder de nieuwsberichten op Nu.nl.

Ik heb mijn beklag gedaan bij de redaktie van Nu.nl, en desbetreffende persoon bedankte mij voor mijn aanmerkingen, zou deze in overweging nemen, en wist me tevens te vertellen dat het hier om een "trial" gaat, en dat het dus wellicht in de toekomst afgeschaft gaat worden.

Tevens heb ik mijn beklag gedaan bij de moderator/redaktie van Stand.nl. Deze waren echter niet in staat om ook maar op enige normale manier te antwoorden. Ze willen gewoonweg niet de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de inhoud van de berichten. Van enige moderatie op betreffende fora is geen sprake, en men verwijst naar hun "Rode knop" functionaliteit die bij elk bericht staat, hiermee geven ze dus aan dat de bezoeker, en niet Stand.nl, verantwoordelijk is voor de uitingen die aldaar geplaatst worden.

Daar deze berichten ongemodereerd onderaan nieuwsberichten op Nu.nl komen te staan, alwaar deze niet voorzien zijn van de door Stand.nl alom geprezen "Rode knop" functionaliteit, waarmee men de verantwoordelijkheid uit handen wenst te geven, blijven we dus helaas geconfronteerd worden met dit soort berichten.

Wellicht wordt het tijd om een verdere actie te ondernemen, handtekeningen inzamelen om Nu.nl te motiveren om deze reacties toch asjeblieft zo spoedig mogelijk stop te zetten?