Na het lezen van het artikel van Marie-Jose Klaver over G-Mail en Orkut begrijp ik de recente wijzigingen van Blogger ook beter. Over die twee schrijft zij: Aan de inmiddels aangekondigde beursgang ging de introductie van twee nieuwe diensten vooraf die Google aan gebruikers moeten helpen. Met gebruikers kunnen internetbedrijven waarde creëren. Google heeft natuurlijk erg veel bezoekers en waarnaar ze zoeken, maar weet weinig van de mensen die de website gebruiken.
Ook Blogger is van Google, ook Blogger genereerd gebruikers. En als er maar genoeg gebruik wordt gemaakt van de nieuwe reactie mogelijkheid, kan het aantal gebruikers wel eens flink oplopen (want reageren kan alleen anoniem, of ingelogt als gebruiker). De nieuwe mogelijkheid van individuele posts maakt ook nog eens makkelijker duidelijk waar iedereen nu precies naar zoekt. En dat gekoppeld aan de ook bij Blogger geintroduceerde gebruikersprofielen...
Eigenlijk is Google net een man in een park, met een lollie in zijn hand en een regenjas aan. Het ziet er o zo vrolijk uit, maar de achterliggende gedachte stemt heel wat minder vrolijk.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten