woensdag, januari 28, 2004

Marijnissen vs Lazrak

Nieuwkomer Marijnissen bijvoorbeeld wijdt geen woord aan de affaire-Lazrak; hij prijst liever de schoonheid van het Overijsselse landschap. Aldus Gerhard Wilts afgelopen zaterdag in het Nederlands Dagblad, in een artikel getiteld: 'Weblog onthult zaken die er niet toe doen'.

Maar Marijnissen begint er de 27ste alsnog over:
Toch nog ruim op tijd in Den Haag voor het fractieoverleg.
We hebben onder andere gesproken over de stand van zaken met betrekking tot de problemen met Ali. In de komende tijd vinden er gesprekken plaats om te kijken óf en hoe we samen verder kunnen. Ik hoop van harte dat dat kan. (De afgelopen weken zijn vervelend geweest voor me. Er is van alles over de fractie en mij beweerd waar je je moeilijk tegen kunt verdedigen, en dat is niet zo prettig. Het was beter geweest als Ali zijn kritiek intern aan de orde had gesteld.) bron


En om ook de andere kant van het verhaal te kunnen lezen, Ali Lazrak is zelf ook een weblog begonnen:
In de afgelopen vier weken ben ik herhaaldelijk op straat of in uitgaansgelegenheden aangesproken. Het onderwerp van gesprek is in eerste instantie mijn conflict met mijn fractieleider over diens koppelbaaspraktijken en krenkende omgangsvormen. ...

... Om de communicatie in beide richtingen mogelijk te maken en in beweging te houden, heb ik besloten te starten met dit bescheiden weblog-experiment. bron

In het meningsverschil tussen Marijnissen en Lazrak kunnen uitspraken op één van beide weblogs wel eens gaan zorgen voor een scherpere tegenstelling tussen beide partijen. Of zoals Gerhard Wilts stelt:
Voor al te ferme standpunten lenen weblogs zich niet. Want een carrière is snel gebroken.

Geen opmerkingen: